• توجه:

آنچه در ادامه خواهید خواند، نسخه‌ی بهینه و به‌روزرسانی شده‌ی یادداشتی است که پنج سال پیش در صفحه‌ام در سایت ویرگول نوشتم و تا امروز چندصدهزار بازدید داشته است. این یادداشت بازخوردهای عجیبی و حیرت‌انگیزی داشت. بخشی از این بازخوردها به قدری منشوری بودند که با درخواست بنده و از سوی سایت ویرگول حذف شدند. ولی هنوز بازخوردهای عجیب در زیر این یادداشت وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن ببینید شگفت‌زده شوید و عبرت بگیرید!

  • این فیلم عجیب اما واقعی را ببینید:
  • به این تصاویر دقت کنید:

  • وای به روزی که فرزند کوچک شما کلمه‌ی خاله را گوگل کند تا ببیند خاله به چه کسی می‌گویند؟

  • هر لحظه به شکلی بت عیار بر آمد!

 

  • به این جمله‌ها دقت کنید:

معرفی تلگرامی همسر صیغه‌ای به همراه مکان همخوابگی!

بهترین‌ها را از ما بخواهید، ما بهترین‌ها را به هم می‌رسانیم!

همسریابی، یک ساعت صیغه و ازدواج موقت فقط با …تومان!

آلبوم حاوی عکس زنان با قیمت‌های مختلف برای ازدواج موقت!

خیلی خوشگله، حتماً خوشت میاد، فقط یه‌ذره ناز داره. قیمتشم بد نیست!

سلام من دنبال زن صیغه‌ای حدود…ساله هستم برای یک شب در… هرکس… !

این جمله‌های سمّی پخش شده در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی، بیشتر از اینکه خبر از یک پیوند نیکو بدهد، مرا یاد شهر نو قدیم می اندازد، امّا از نوع مجازی‌اش. کدام شهر نو مجازی؟ مجازی که از هر واقعیتی، واقعی‌تر است! چرا خودمان را گول می‌زنیم؟ چرا اسم روسپی‌یابی را صیغه‌‌یابی گذاشته‌اید؟ صیغه‌گری از زمین تا آسمان با روسپی‌گری متفاوت است.

  • عکس از “شهر نو” قدیم اثری از مرحوم کاوه گلستان:
عکس از شهر نو قدیم:مرحوم کاوه گلستان

از همین جای مطلب دور واژه همسریابی را خط می‌کشم. چون شکّ ندارم که کمتر کسی در این سایت‌ها به دنبال مرد یا زن زندگی یا نیمه گمشده خودش، می‌گردد. پس می‌رسیم به صیغه و ازدواج موقت.

آیا صیغه یا ازدواج موقت بد است؟ خیر! خیلی هم عالی است. ولی به شرطها و شروطها. به این شرط که مرد به قصد شهوت نرود و زن به قصد ثروت!

فرق ازدواج دائم و موقت چیست؟

۱. ذکر نشدن مهر در عقد دائم، عقد را باطل نمی‏سازد(بر خلاف عقد موقّت).

۲. زن و شوهر در عقد دائم، از یکدیگر ارث می‏برند(بر خلاف عقد موقت).

۳. جایز نیست زن و شوهر در عقد دائم شرط کنند که نزدیکى انجام نگیرد(بر خلاف عقد موقت).

۴. شوهر در عقد دائم باید نفقه زن را بپردازد(برخلاف عقد موقت).

۵. زن در عقد دائم بدون اجازه شوهر نمی‏تواند بیرون برود؛ ولى در عقد موقت می‏تواند، مگر آنکه باعث تضییع حق شوهر شود.

۶. ذکر مدت در عقد دائم لازم نیست؛ ولى در عقد موقّت باید مدت ذکر شود.

۷. در عقد دائم زن حق هم خوابى دارد( در صورتى که متعدد باشند)؛ ولى در عقد موقت زن حق همخوابى ندارد.

یک نکته خیلی مهم:

ازدواج موقت و صیغه ۹۹ ساله یا کمتر از آن در احکام و مسائل مربوط به آن، تفاوتی ندارد. ولی متاسفانه برخی از خانم‌های گول ۹۹ سال را می‌خورند و گمان می‌کنند هیچ فرقی با ازدواج دائم ندارد و در خیال خود می‌پندارند که مگر قرار است دو نفر بیشتر از ۹۹ سال با هم زندگی کنند.در حالیکه تمام احکام صیغه ۹۹ ساله و صیغه یک روزه یکسان هستند. و چه بسیار خانم‌های بینوایی که با این عبارت سرشان کلاه رفته و دام افتاده‌اند. اگر در میانه راه، مرد به رحمت خدا برود. هیچ ارثی به زن نمی‌رسد. اگر پای بچه‌ای در میان باشد، شناسنامه گرفتن برای آن بچه، کار کرام الکاتبین است و یک عالمه گرفتاری که نمی‌توان در اینجا نوشت.

  • آیا همه‌ی مردان باید بروند دنبال ازدواج موقت یا صیغه؟!:

خلاصه سخن: ازدواج موقت امر مستحبی است که فقط برای عدّه ای از افراد جامعه با شرائط خاص یاد شده روا می باشد و قطعاً برای کسانی که متأهل هستند و از کانون گرم خانواده برخوردار می باشند و برای هوسرانی ، لذّت و کامیابی بیشتر اقدام می کنند، به جهت آثار و تبعات زیانبار اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی آن به مصلحت نیست.

  • شهید مطهری در زیر تفسیر سوره‌ی نور چنین می‌گوید:

«این که اسلام ازدواج موقت را اجازه داده، نه برای شهوت رانی یک عدّه افرادی است که یک زن دارند و گاهی دو و سه و حتی چهار زن دارند و بعد برای تنوّع باز دنبال ازدواج موقّت می روند که به ثواب نائل شویم. نه ، برای اینها ثواب ندارد، ممکن است گناه هم داشته باشد. در شرایطی که زمینه برای ازدواج دائم فراهم نیست، چون ازدواج دائم شرایط سنگینی دارد و از طرف دیگر اسلام با فحشا مخالف است، اسلام ازدواج موقت را اجازه داده است.»

  • نکاتی که از این بیان شهید استاد مطهری استفاده می شود:

یک: ازدواج موقت در اسلام جایز است.

دو: یکی از موارد جواز ازدواج موقت وقتی است که امکان ازدواج دائم نباشد.

سه: اگر این ازدواج برای شهوت رانی و لذت طلبی باشد ثوابی ندارد و ممکن است تبعات منفی اخروی هم داشته باشد. در اینجا به اختصار به چند موضوع می پردازیم:

  • چهارصد صفحه سایت صیغه‌یابی ایجاد نشده‌اند جز برای سودجوئی و سوء استفاده از نیازهای جنسی جوانان. در این ویدئو که خود به نوعی رواج اباحه‌گری و بی‌حیایی است، ببینید که چگونه سایت‌های صیغه‌یابی اسبابی برای خنده و مضحکه‌ی مردم می‌شوند. همان‌طور که در مکالمه‌ی تلفنی شنیدید سایت صیغه‌یابی برای عضویت هر فرد شست و پنج هزار تومان به صورت ماهانه اخذ می‌کرد. البته این مبلغ برای ایام کرونا بود و احتمالاً الان بیشتر هم شده است. درآمد ماهیانه گرداننده سایت را محاسبه کنید. آن‌وقت متوجه خواهید شد که آنها بیشتر دنبال منافع مادّی خود هستند تا انجام یک کار معنوی و خدا‌پسندانه برای حل مشکل ازدواج جوانان.
  • نیاز جنسی جوانان بستری ناب برای کلاهبرداری:

ازدواج ساعتی از ۴۰۰ هزار تومان تا شبانه ۱/۵ میلیون تومان؟ / مدیر کانال صیغه یابی پسری ۱۵ ساله بود!

ازدواج ساعتی از ۴۰۰ هزار تومان تا شبانه ۱/۵ میلیون تومان؟ / مدیر کانال صیغه یابی پسری ۱۵ ساله بود!

پسر نوجوان که میلیون‌ها تومان ازحساب افراد مختلف در چند استان کلاهبرداری کرده بود، اعتراف کرد برای این‌که می‌دانستم این‌کار راحت

پسر نوجوان که میلیون‌ها تومان ازحساب افراد مختلف در چند استان کلاهبرداری کرده بود، اعتراف کرد برای این‌که می‌دانستم این‌کار راحت است و به آسانی طعمه‌های خود را در تله می‌اندازم با عکس دخترانی که در اینترنت پیدا کرده بودم، کانال و سایت صیغه یابی راه انداختم و بعد از مراجعه مردان، حساب‌شان را خالی می‌کردم.

  • مراکز همسریابی یا مراکز تجارت انسان؟

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی روی آنتن برنامه‌ی زنده تلویزیونی گفت: مراکز همسریابی اینترنتی مراکز تجارت انسان بود، به همین دلیل به یک مرکز معتبر همسریابی نیاز داشتیم و سامانه همدم را احداث کردیم. هدف از ساخت این سامانه افزایش تعداد ازدواج نیست زیرا دختران و پسران مایلند خودشان همسر آینده را انتخاب کنند.

  • بی‌خیال دین و مذهب برویم سراغ ازدواج سفید و روزگارمان را سیاه کنیم؟

وفتی دین و مذهب کمرنگ شود، فرد دیگر حتی به ازدواج موقت نیز فکر نمی‌کند. یا می‌رود دنبال زناکردن و یا ادای روشنفکرنماهای غربز‌ده را در می‌آورد و می‌رود سراغ ازدواج سفید که خیلی هم با زنا فرق ندارد. و وای اگر از چنین روابطی، فرزندی حاصل شود. آقای “حسین تاجیک” در کتاب “کتاب علل گسترش پدیده انحرافی ازدواج سفید در کلان شهر تهران” می‌نویسد:

فرزندان حاصل از چنین ازدواجی بیشترین لطمه را متحمل می‌شود، چرا که چنین ازدواجی ثبت نمی‌شود و سرنوشت آنان پس از تولد مشخص نیست. بارداری‌های ناخواسته و عوارض بهداشتی ناشی از سقط جنین غیرقانونی از تبعات دیگر ازدواج سپبد است.

چنین رابطه‌ای موجب کاهش فرزندآوری می‌شود، علاوه بر آن سطح زندگی افراد تغییر می‌کند و خلاء روانی برای دختر را در پی دارد و ممکن است حتی شانس مادر شدن او را کاهش دهد و حتی به آسیب‌هایی مانند اعتیاد سوق پیدا کنند، این در حالیست که مردان در صورت ترک چنین رابطه‌ای کمتر آسیب می‌بینند.

در چنین ازدواج‌هایی امکان دارد که یکی از طرفین هر لحظه نسبت به ادامه این رابطه اظهار بی‌میلی کند و این امر موجب وارد شدن صدمات روحی قابل توجهی به طرف مقابل به ویژه زنان می‌شود چرا که آنان بر حسب طبیعت خود دوست دارند روی فردی سرمایه‌گذاری عاطفی کنند که این فرد از ارزش لازم برخوردار باشد. این ازدواج از نظر قانونی جرم است. از نظر شرعی نیز گناه محسوب می‌شود و همواره فرد با نوعی ترس و نگرانی از عواقب چنین رابطه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. این در حالیست که اگر این روابط ثبت شود، امکان اثبات متعلق بودن فرزند به پدر وجود دارد. همچنین رابطه “هم‌باشی”در ایران پذیرفتنی نیست، این رابطه نه از سوی خانواده و نه نهادهای اجتماعی پذیرفته نمی‌شود. بنابراین می‌تواند آسیب‌های زیادی را به همراه داشته باشد. هر چند که ممکن است ارضای عاطفی و جنسی و سرنوشت یکسان اقتصادی به دنبال داشته باشد، ‌ اما به محض آشکار شدن، مردم با آن مخالفت می‌کنند و حمایت‌های اجتماعی از زوجین برداشته می‌شود. چرا که این پیوند از نظر حقوقی و قانونی هیچ جایگاهی ندارد.

  • و بالاخر بعد از چند دهه یک سایت همسریابی قانونی به نام “همدم”
  • آیا مشکل جوانان با راه‌اندازی یک سایت همسریابی حل و فصل می‌شود؟ خیر! ابتدا باید موانع سر راه ازدواج که مهم‌ترین آن بیکاری است را از سر راه برداشت.
  • مشکلات را باید ریشه‌یابی کرد:

بیکاری یعنی مانعی برای ازدواج و عدم ازدواج یعنی مانعی برای فرزندآوری! پس با راه‌اندازی سایت همسریابی، مشکل ازدواج جوانان حل نمی‌شود. با طرح‌های تشویقی نیم‌بند برای فرزندآوری، مشکل پیری جمعیت حل نمی‌شود، باید به حال ریشه‌ی هر دو مشکل که بیکاری جوانان است، فکری اساسی کنیم و خودمان و مردم را کمتر سر کار بگذاریم!

  • اردیبهشت ۱۴۰۱: مسعود عالمی نیسی، ریس موسسه تحقیقات جمعیت کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا: 

با تاکید بر لزوم در پیش گرفتن سیاست‌ مانع زدایی از ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون مجرد در کشور داریم که از این میان شش میلیون پسر ۲۰ تا ۴۵ ساله و ۵.۶ میلیون دختر ۱۵ تا ۴۰ ساله «مجرد» هستند که اگر وارد تجرد قطعی شوند، از آنجا که طبیعتا فرزندی ندارند از خود جانشینی باقی نخواهند گذاشت و جمعیت جدید جایگزین نمی‌شود.

  • یک درصد! فرض کنید، مشکل بیکاری را هم حل کردیم. چه جوری به یک دانشجوی دانشگاه شریف یاد بدهیم که ظاهربین نباش و تمام تمرکزت برای ازدواج را روی قد و بالا و ظاهر طرف مقابل نگذار؟ به قول باباطاهر عریان:

اگر دردم یکی بودی چه بودی

وگر غم اندکی بودی چه بودی

به بالینم طبیبی یا حبیبی

ازین هر دو یکی بودی چه بودی

  • القصه:

بمب‌های جنسی که باید با ایجاد اشتغال و رفع سایر مشکلات پیش روی جوانان و جرات بخشیدن به آنها برای تشکیل خانواده، خنثی کنیم را داریم به روش‌های خطرناک و پر آسیب، منفجر می‌کنیم. اگر حواسمان نباشد که نیست، دیر یا زود دود ناشی از این انفجارها به چشم همه‌ی ما خواهد رفت. همه‌ی ما!

  • سفارش می‌کنم این دو یادداشت مرتبط را هم بخوانید تا عمق فاجعه را بیشتر دریابید:

قربونت برم بپا زردی نگیری!

ترویج فرهنگ معشوقه‎‌داری!

۹۵ صفحه رنگ کُن، ۹۵ سال رنگ شو!

قبرهایی برای فراموشی حقوق بر باد رفته!

رواج لاشی‌گری در زیر سایه‌ی امنِ ناشی‌گری!

گاف‌ها‎ی فرهنگی که به داف‌های فرهنگی ختم شدند!

زمان در حال از دست رفتن است و بمب‌ها، یکی‌ یکی در حال انفجار!

دوست‌پسر یا دوست‌دختر می‌خوام! (چطوری یه خوبشو پیدا کنم؟!

آموزشِ شفاف و کاربردیِ مسائل جنسی به کودکان چهارساله و بزرگتر!

چرا مردم یک جامعه برای فساد و تباهی، این‌چنین آغوش می‌گشایند؟!

تحوّل نظام آموزشی کشور با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ل.ا.س زدن! (۱۸+)

چند دقیقه حال و حول: به قیمت یک عمر دست و پنجه نرم کردن با بچه‌غول!

توجه! توجه! مطلبی که هم‌اکنون می‌خوانید، اعلام خطر یا وضعیت قرمز است!

  • حُسن ختام: به نقل از کتاب “زن در آیینه جلال و جمال” مجموعه درس‌هایی از استاد آیت الله جوادی آملی:

جناب محی الدین سرّ محبوب بودن زن را که در بیان پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) آمده چنین تبیین می‌کند: چون ذات اقدس خداوند منزه از آن است که بدون مجلا و مظهر مشاهده شود، هر مظهری که بیشتر جامع اسماء و اوصاف الهی باشد بهتر خدا را نشان می دهد. و زن در مظهریت کاملتر از مرد است.
زیرا مرد فقط مظهر قبول و انفعال است چون مخلوق حق است، اما زن هم مظهر قبول و انفعال است هم مظهر فعل و تاثیر الهی؛ چون در مرد تصرف می کند و او را مجذوب و محب خود می سازد و این تصرف و تاثیر نموداری از فاعلیت خداست و از این جهت زن کاملتر از مرد است.اگر مرد بخواهد خدا را در مظهریت خود مشاهده کند، شهود او تام نیست ولی اگر بخواهد خدا را در مظهریت زن بنگرد شهود او به کمال و تمام می رسد. از این رو محبوب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) قرار گرفت.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,