چند دقیقه حال و حول: به قیمت یک عمر دست و پنجه نرم کردن با بچه‌غول! ?

  • چه بهتر که قبل از خواندن این متن، یادداشت‌های زیر را خوانده باشید:
بر اساس مطالعات انجام شده در کشور، به طور میانگین سالانه بین ۳۵۰ تا ۵۳۰ هزار سقط در کشور انجام می‌شود و تقریبا یک سوم تولدها در کشور از دست می‌رود. از این تعداد تنها حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار سقط با مجوز قانونی و از سوی پزشکی قانونی انجام می‌شود.
… از حدود ۹۴ تا ۹۵ درصد سقط غیرقانونی ۳ تا ۴ درصد ناشی از روابط نامشروع و خارج از عرف و خانواده است اما ۹۱ تا ۹۲ درصد سقط جنین‌ها محصول نهاد خانواده مشروع است و این جای نگرانی بسیاری دارد.
دیگر زمان نگفتن و قایم کردن برخی حرف‌ها گذشته است. هر روز تعداد زیادی بچه در این کشور سقط می‌شوند که قالب آن‌ها محصول‌ طوفان‌های موسمی هوا و هوس، به واسطه‌ی فاصله گرفتن از دین و شریعت و معنویت هستند که اگر به زندگی کسی بیفتند، آن زندگی را چنان زیر و رو می‌کنند که احیا و ساختن دوباره‌اش هرگز میسر نیست. امّا چه‌کار کنیم که کارمان به جنایت سقط‌کردن بچه و کورتاژ نکشد؟
  • الف: اگر در رابطه‌ای مشروع و مطابق با عرف و خانواده هستیم:

یک: بنشینیم حساب و کتاب کنیم و ببینیم لیاقت یک فرزند را داریم یا خیر؟

دو: اگر دیدیم لیاقت نداریم، حتماً قبل از شروع عملیات جنسی، از وسایط پیشگیری مانند کاندوم استفاده کنیم.

سه: اگر برای حال و حول بیشتر، قید کاندوم را زدیم، روی روش‌های ابتکاری و من‌درآوردی خودمان برای جلوگیری از بارداری حساب نکنیم. این روش‌ها بگیر و نگیر دارند. پس محض اطمینان از قرص ضدباردای استفاده کنیم.

چهار: اگر مورد سوم را رعایت نکردیم و باداری رخ داد، دست به سقط نزنیم. ماجرا خیلی پیچیده‌تر از یک سقط جنین ساده است. اگر اگر به دین و مذهب اعتقاد نداریم، حداقل این را بدانیم که آثار جسمی و روانی سقط جنین و کورتاژ تا روزی که زنده هستیم همراهمان خواهد بود.

  • ب: اگر به دنبال رابطه‌ای نامشروع و خارج از عرف و خانواده هستیم:
یک: دور این‌کار، یعنی برقراری رابطه‌ی دوست‌پسری و دوست‌دختری را خط بکشیم.
دو: اگر نتوانستیم دور اولی را خط بکشیم، لااقل دور دومی که یک میک‌لاو به ظاهر ساده و یا یک عشق‌بازی رمانتیک است را خط بکشیم. چون یک رابطه‌ی جنسی دقیقاً از همین نقطه شروع می‌شود! 
سه: اگر نتوانستیم دور اولی و دومی خط بکشیم، لااقل دور رابطه‌‌ی جنسی پُرخطر را خط بکشیم و از وسایل ایمنی و پیشگیری مطمئن استفاده کنیم تا از تولید یک فرزند ناخواسته جلوگیری شود. معمولاً این‌قدر داغ هستیم که دور این یکی را دیگر عمراً بتوانیم خط بکشیم!
چهار: اگر نتوانستیم دور اولی، دومی و سومی را خط بکشیم، دیگر باید دور خودمان را خط بکشیم! یعنی دور داشتن یک زندگی سالم از لحاظ جسمی و روانی را خط بکشیم. چراکه عواقب یک رابطه‌ی شکست‌خورده‌ی منجر به سقط‌جنینِ خودخواسته تا آخر عمر با ما خواهد بود. روح آن بچه‌ی‌ بینوایی که هوا و هوس ما درستش می‌کند و ما برای حفظ مثلاً آبرو یا بنا به هر دلیل دیگری، او را از بین می‌بریم، همچون روح یک بچه‌غول نامرئی، پدر ما را تا روزی که زنده هستیم درخواهند آورد.
تصویری از تبلیغ برای سقط جنین در فضای مجازی:
می‌دانید کورتاژ چگونه است؟
  • به نقل از کتاب “ناجور” نوشته “لیزا هالیدی” ترجمه‌ی “سعید کلانی”
کل زمان این روش ۵ الی ۱۰ دقیقه است. بعد از ورود به اتاق معاینه شما با پرستار عمومی، پزشک و متخصص بیهوشی یا پرستار بیهوشی ملاقات می‌کنید که او از طریق یک سوند درون رگی که به دست یا بازوی شما وصل می‌شود به شما بیهوشی عمومی تزریق می‌کند. شما روی میز معاینه می‌نشینید، به پشت دراز می‌کشید و پاهایتان را در رکاب‌ها می‌گذارید. پزشک ابتدا یک معاینه دودستی انجام می‌دهد (یعنی دو انگشتش را وارد واژن می‌کند و رحِمتان را لمس می‌کند). سپس ابزاری (به نام اسپوکولوم) وارد واژن می‌شود و تنظیم می‌شود تا دیواره‌های واژن را از هم دور کند تا دکتر بتواند سرویکس شما را ببیند. برای از بین بردن شرایط بارداری، باز کردن سرویکس برای پزشک ضروری است.
وقتی که منفذ به‌اندازه‌ی کافی با استفاده از ابزارهای میله‌ای یا لوله‌ای‌شکل موسوم به دیلاتور باز شد، پزشک لوله‌ای به نام واکورت را وارد رحمتان خواهد کرد. این لوله به یک دستگاه مکش وصل است. وقتی که دستگاه روشن می‌شود، محتویات رَحِم شما از طریق این لوله کشیده و وارد یک بطری می‌شوند. بعد لوله برداشته می‌شود و یک ابزار دراز، باریک و قاشقی‌شکل وارد رحم می‌شود تا چک کند که هیچ چیزی داخل رحم شما باقی نمانده است.
بعد از اینکه کار پزشک به پایان رسید، اسپوکولوم برداشته می‌شود، پاهایتان پایین آورده می‌شوند و درحالی‌که به پشت روی تخت خوابیده‌اید شما به اتاق ریکاوری برده می‌شوید تا در آنجا وضعیتتان کنترل شود. بعد از یک ریکاوری رضایت‌بخش، که معمولاً بیست دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد، شما به اتاقی منتقل می‌شوید که در آن می‌توانید استراحت کنید و لباس بپوشید. یک پرستار نزد شما می‌آید و آخرین توصیه‌ها را قبل از مرخص شدن به شما ارائه می‌دهد.
ممکن است تا سه هفته خونریزی داشته باشید.
در صورت دیدن خونریزی باید پزشک را در جریان بگذارید تا توصیه‌های لازم برای تحمل درد کمتر را در اختیار شما قرار دهد.
  • در این فیلم ببینید که جنین موقع سقط چه واکنشی نشان می‌دهد. ببینید کُشتن یک جنین به عبارت “قتل نفس” نزدیک‌تر است یا به عبارت “سقط جنین
  • این یادداشت را هم بخوانید تا حساب کار به طور کامل دستتان بیاید.

دسته بندی شده در: